Je možné sa vyznať vo vlastníckych pocitoch v akejkoľvek situácii? A čo v pocitoch druhých? Precízne ich pomenovať? Prijímať ich bez hodnotenia, obhajovania, viny či strachu?
A čo v kľude rozpoznať nenaplnené potreby a formulovať jasne prosby? Ostať obojstranne empatickí a nestratiť napojenie aj v nepopulárnych situáciách?
Spoločne sme sa v Náruči na jednodňovom tréningu Zrelej komunikácie podľa princípov Nenásilnej komunikácie Marshalla B. Rosenberga presvedčili, že ÁNO.
Kombinácia zrelého premýšľania a hovorenia má zaujímavý potenciál ako pre vzťah k sebe samému, tak pre prácu s našimi detskými či dospelými klientmi ako i pre rozvoj vzťahov a spolupráce v našom tíme.
… a to všetko pri zachovaní si slobody nevyhovieť tomu, čo je proti našej prirodzenosti či proti našim potrebám
… a zároveň bez strachu z toho, že prídeme o vzťah s našimi rodinnými blízkymi, spolupracovníkmi, s ľuďmi, ktorým profesionálne pomáhame.
Efektívnejšie potom nachádzame také stratégie, pri ktorých potreby všetkých môžu byť bezpečne naplnené.
Preto sme sa s lektorkou Katkou Bradáč www.katarinabradac.cz vzdelávali a ako vo všetkom, budeme zrelú kounikáciu ďalej trénovať, trénovať, trénovať 🙂 12 sekundové video z nášho vzdelávania nájdete tu
Pridaj komentár